Thursday, June 2, 2016

Pernah rasa tak mcm mana bila kau tersepit antara dua orang yg kau paling sayang dalam dunia ni? rasa dia perit sangat... seolah2 kau perlu buat pilihan utk menentukan corak masa depan kau. kau nak pilih yg A tapi kau kesian sgt dengan yg B. Kau tahu si A dh banyak kali terseksa, berkorban macam2, tapi dalam masa yg sama memori kau dengan si B begitu banyak sehingga kau tak boleh lupa semua memori indah itu begitu sahaja. kau sedar kau kena buat pilihan. kau tanya pendapat orang. mereka bg pendapat mereka tapi kau tak rasa kau dh temui jawapannya. kau rasa kau nak dua2 org tu kekal dalam hidup kau. bila mana kau dh teguh dgn keputusan kau, cerita lain dtg menjengah telinga kau sekaligus buat kau berfikir dua tiga kali, perlukah aku ubah keputusan aku? atau perlukah aku kekal dgn keputusan aku skrg?
aku manusia, aku punya rasa kasihan dan empati serta simpati jika sesuatu terjadi kepada org yg aku sayangi. alangkah indahnya jika aku punya kuasa utk berlaku adil kepada dua2 pihak. tapi aku tahu itu mustahil kerana aku tidak mampu menandingi kuasa Allah Yang Maha Adil.
Tak putus2 aku berdoa agar Allah menunjukkan jalan buat aku. buat kami. jalan yg terbaik kerana Dia lah Tuhan yang tahu apa yg terbaik buat hambanya. Aku tahu ada hikmah yg Allah ingin tunjukkan kepada kami. aku berserah kepada Allah bulat2. kerana aku yakin dgn perancangan yg dia telah tetapkan buat aku, buat kami. jika ini takdir aku, maka Allah jadikan lah aku manusia yg redha dgn takdir Kau. Jadikanlah aku hamba Mu yg sentiasa bersyukur atas apa jua takdir yg Kau telah tetapkan...

No comments:

Post a Comment

Dangling Pink HeartsShugo Chara - Ran's Eggsites.googlegroups.com/site/widgetindex9/love3.swf' Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon